Spectacole de operă şi balet în cinematografe

Marile companii de operă și balet din întreaga lume au început, de câţiva ani, să difuzeze spectacole live în cinematografele din țară și de peste hotare, ca parte a unor strategii de marketing.

Voința de a aduce publicul larg în contact cu arta de înaltă calitate persistă de mai bine de un secol. Posturile de radio şi de televiziune difuzează concerte simfonice și spectacole de operă și balet încă de la începutul secolului al IX-lea şi totuşi nu au reușit să atragă un număr foarte mare de spectatori în sălile de operă și balet.

Tehnologia digitală a început să schimbe, însă, această realitate: o experiență ca cea adevărată în direct de la New York, Paris, Londra etc.

Marea majoritate nu preferă această formă de artă din trei motive: prețul ridicat al biletelor, locul de desfăşurare de multe ori greu accesibil sau din teamă că opera și baletul sunt privilegiul elitei.

Pe de altă parte, iniţiativa modernă şi tehnologia avansată au făcut posibilă difuzarea operei și a baletului în cinematografe şi au înlăturat aceste bariere. În acest fel, opera şi baletul devin forme de artă accesibile și reuşesc să atragă un public tot mai tânăr. Cei interesați pot viziona un spectacol de operă sau balet la un preț rezonabil, se pot îmbrăca cum doresc și beneficiază de confortul unei săli de cinema.

Să luăm de exemplu Opera Regală din Londra. Alex Beard, CEO la Opera Regală, a declarat într-un interviu dat BBC-ului: “Suntem companii mondiale, lucrăm cu cei mai buni, și acum performăm pe o scenă globală”.

Opera Regală a început să difuzeze spectacole live în 2011 în peste 700 cinematografe și 22 de țări. Astăzi, în peste 1500 cinematografe și mai mult de 35 de țării. Producțiile oferite sunt de calitate superioară, unele filmate în 3D, de exemplu Madam Butterfly, și sunt difuzate cu o tehnologie digitală avansată numită simulcasting.

În urma acestei campanii, Opera Regală s-a ales cu o popularitate uriașă în rândul britanicilor și cu o audiență spectaculoasă în cinematografe.

Pentru prima dată în istoria Londrei, numărul spectatorilor din cinematografe l-a întrecut pe cel al spectatorilor teatrelor din Covent Garden.

În 2013 a fost pusă în scenă și o producție hip hop, The Mad Hatter’s T Party.  Mai nou, organizatorii au introdus tarife speciale pentru studenți şi prețul unui bilet variază între £1 și £25 în loc de £200.

“Și fiind doar la început, au multe alte idei…” a mai declarat Beard pentru BBC.

Sursa: picturehouseuckfield.com

Articol scris de Maria Rusu

Author: Adelina Turcu

Share This Post On
468 ad

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>